Istoric:
- In 1884, producatorul de cutite si omul de afaceri Karl Elsener pune bazele unei companii a carei activitate era realizarea de cutite, in Ibach-Schwyz, in inima Elvetiei.
- In 1891 au obtinut primul contract de aprovizionare a armatei elvetiene cu "Soldier's Knife". La scurt timp, Karl Elsener dezvolta ceea ce va deveni un adevarat simbol al armatei elvetiene si anume elegantul cutit Victorinox al soldatului - "Officer's Knife". Revolutionarul cutit a fost inregistrat oficial pe 12 iunie 1897 si a devenit cunoscut in intreaga lume datorita calitatii exceptionale, versatilitatii si excelentei in design.
- Dupa moartea mamei lui, in 1909, fondatorul companiei, Karl Elsener, a folosit numele de Victoria in onoarea mamei sale.
- In 1921, odata cu inventarea otelului inoxidabil, Karl a combinat numele de "Victoria", cu "inox", o prescurtare a cuvantului francez pentru caracteristica noului otel si anume "inoxydable".
- Sus in Alpii elvetieni, a patra generatie a familiei Elsener continua traditia instrumentelor multifunctionale si a cutitelor de calitate Victorinox inceputa de Karl si Victoria Elsener in 1884.
- In 1945, dupa cel de-al doilea Razboi Mondial, magazinele PX ale Armatei, Marinei si Fortelor Aeriene din SUA, vand cantitati impresionante de "Swiss Officer's Knife" catre ofiteri si soldati. Americanii ii spuneau "Swiss army knife", iar acest termen a fost adoptat de toate tarile vorbitoare de limba engleza.
Filozofie brand:
- Printre clientii Victorinox se numara Casa Alba, dar si N.A.S.A, asta dovedind eficienta si valoarea faimosului Swiss Army Knife. Pe langa legendarul cutit de buzunar, este binecunoscut faptul ca Victorinox produce si accesorii, cutite si seturi de bucatarie profesionale, toate pastrand calitatea si precizia elvetiana mai mult decat celebra.
- Durabilitatea si fiabilitatea au creat un climat de incredere, climat ce se reflecta in produsele brand-ului Victorinox. Acest fapt este sprijinit si de capacitatea, spiritul de pionierat si ingeniozitatea de a dezvolta in mod constant noi idei si concepte ce ajung dincolo de obisnuit. Este acea scanteie de ingeniozitate aprinsa de fondatorul companiei, Karl Elsener cea care continua sa faca din fiecare produs Victorinox unul special.
- Victorinox isi va surprinde in continuare clientii cu produse noi, asta pentru ca inovatia este deja "in sangele" companiei. Devotamentul neclintit de a sustine aceste valori creeaza fundamentul prin care relatiile intre Victorinox si clienti raman durabile.
Victorinox - Oriunde te afli, o bucata din Elvetia este cu tine!